Geen cent aan de strijkstok door deze twee kanjers!

Ze werken al 16 jaar samen op de administratie van de J.H.Donnerschool. Fietsten een paar jaar samen op en maakten daarbij zelfs drie jaar-foto-boekjes. Je kunt best stellen dat Patty en Astrid door de jaren heen behalve collega's ook vriendinnen zijn geworden. En dat is heel erg fijn, want het werk dat ze samen doen vraagt om veel afstemming en overleg. Daarbij ... als je zoveel uur samen in één kantoor doorbrengt, dan is het ook voor de sfeer heel belangrijk om het samen goed te kunnen vinden.

Deze keer stellen we via deze pagina graag Patty Benus en Astrid Ferron aan de Vrienden van de J.H. Donnerschool voor, omdat zij mogelijk maken, dat én de school zo professioneel en geolied draait én dat er van alle giften aan de Vrienden geen cent aan de strijkstok blijft hangen.

Patty Benus is full time stafmedewerker personeel en financiën en werkt sinds 2004 op het kantoor van de administratie van de Donnerschool. Astrid Ferron is voor 32 uur per week medewerker leerlingadministratie en ICT en werkt er al een jaar langer. Samen werken Patty en Astrid dus 72 uur en daarin hebben zij de handen vol aan alles wat er op hen afkomt. "De Donnerschool is een school waar het hele jaar door leerlingen komen en gaan. Veel meer administratief werk dus dan op een gewone basisschool.

Astrid vertelt over haar werk op de Donnerschool: "Ik werk met veel plezier samen met mijn collega’s op de Donnerschool. Het leuke aan het werk is de afwisseling van werkzaamheden, het contact met ouders/verzorgers, leerlingen en collega’s. Geen dag is hetzelfde! Iedereen op deze school krijgt de kans om zich te ontwikkelen en zijn /haar talenten in te zetten, zodat zij zelf en de school kunnen groeien. Ik ben er nog steeds van overtuigd, dat we samen ervoor zorgen dat de school een veilige, goede plek is voor onze leerlingen en dat we ze op weg helpen in hun ontwikkeling."

Patty vertelt: "Elke dag ga ik met plezier naar de Donnerschool. De werksfeer is prettig, het werk is afwisselend, met alle mogelijkheden om je te ontwikkelen. Daarnaast vind ik het fantastisch om een steentje bij te dragen aan het bieden van een veilige omgeving aan de kinderen. Het is mooi om te zien hoe ons gemotiveerde team de leerlingen ondersteunt in het benutten van hun talenten, en het beste in ze naar boven haalt."

Wie durft nog te zeggen, dat administratieve krachten niets met het onderwijs te maken hebben? Deze twee zeer betrokken vrouwen wijzen op terreinen, waar we allemaal van weten dat ze belangrijk zijn, maar waar onze politieke beslissers nog steeds niet zodanig van zijn doordrongen, dat daarop ook echt beleid wordt gemaakt: nog meer dan op een gewone school geldt, dat leerlingen er een plek treffen, waar ze zich veilig weten en geholpen om - ondanks de obstakels in hun leven - toch hun eigen weg te vinden naar de voor hen mooist mogelijke toekomst.

De J.H. Donnerschool staat ergens voor. Dat geldt voor de bestuurder, de directie, de leerkrachten, conciërges en zeker ook de administratieve medewerkers van de school.