Cultuurdag 2022

Ook dit jaar was er weer de jaarlijkse cultuurdag van de Donnerschool. De cultuurdag is een dag waar leerlingen van het voortgezet onderwijs van de Donnerschool mogen kiezen uit twee workshops. De onderdelen waarin de workshops vallen zijn sport, muziek, creatief, techniek en koken.

De workshops werden gegeven door gastdocenten en docenten van de Donnerschool. Zo waren er bijvoorbeeld dit jaar de workshops: Djembé spelen, keyboard spelen, een kickbokstraining, een voetbaltraining, pitrietmandjes maken, vogelhuisjes maken, manga tekenen, een graffiti workshop en nog vele andere. Hieronder een korte impressie met foto’s om een beeld te geven hoe de dag is verlopen.

Een workshop die extra speciaal was, kunnen we wel het Oekraïense aardappelpannenkoeken maken noemen. In de Glind huisvest een grote groep Oekraïense vluchtelingen en de Donnerschool heeft gevraagd of 1 van hen een workshop koken wilde komen geven. Daartoe was iemand bereidt en de leerlingen hebben lekkere Oekraïense aardappelpannenkoeken gemaakt. De leerlingen leerden zo iets van een andere cultuur en moesten ook in het Engels met deze man communiceren. De workshop vond plaats bij “Ons” in de Glindster. Zo maakten de leerlingen kennis met een echte keuken binnen een café/ restaurant.

Binnen de workshop manga tekenen werden de basis beginselen van het op Japanse manier tekenen van manga aangeleerd.

Een enthousiaste gastdocent gaf tips en tricks om stap voor stap het tekenen onder de knie te krijgen.

Was je die dag toevallig in de Glind dan heb je vast het getrommel gehoord van de djembé workshop. Een groep leerlingen waren in het heerlijke zonnetje lekker aan trommelen. Super gaaf om te horen hoe snel leerlingen soms lastige ritmes snel onder de knie hadden.

Als je de school binnen wandelde kwam een indringende geur je tegemoet. Dit kwam namelijk van de workshop graffiti spuiten.

Zie de foto hiernaast hoe gaaf de creaties waren die daar werden gecreëerd.

Kortom we kijken terug op een zeer geslaagde dag op de Donnerschool. De leerlingen hebben genoten en er is in goede en leuke sfeer lekker gewerkt en geleerd. Dat de sfeer zo goed was mag best bijzonder genoemd worden daar de leerlingen uit verschillende leeftijdsgroepen en niveaus door elkaar in de workshops samenwerkten. We willen iedereen die meewerkten aan de cultuurdag en in het bijzonder de gastdocenten bedanken voor de top dag op de Donnerschool.