Leerlingen genieten van 14 de Musical

“Meneer ik heb nog nooit zo iets indrukwekkends meegemaakt!”

Op uitnodiging van AFAS konden alle derde jaars leerlingen met hun begeleiders via de Vrienden van de J.H. Donnerschool genieten van de prachtige 14 De Musical over het leven van Johan Cruijff. Ze keken hun ogen uit.

“Meneer ik heb nog nooit zo iets indrukwekkends meegemaakt!” en “Wat een enorm mooi theater en wat werden we verwend” en “Ik heb nog nooit zo dicht bij de artiesten gezeten. Het leek wel of hij tegen mij praatte.” Het waren slechts enkele quotes van de leerlingen uit het derde jaar van de voortgezet onderwijs afdeling ven de J.H. Donnerschool. “Ik vond het zo mooi dat ook mijn opa mee mocht; hij heeft net als ik heel erg genoten. Hij kon mij ook heel veel meer vertellen over Cruijf.” “Samen met mijn broer en gezinsouder wezen kijken. Ik denk dat ik heel vaak met mijn mond open heb gekeken, zo mooi.” en “Ik denk dat veel andere leerlingen jaloers zijn op ons. Hoop dat zij volgend jaar ook zo iets cools mogen meemaken.”

AFAS-directeur Herman Zondag nodigt graag mensen uit in het prachtige theater van zijn bedrijf in Leusden. Zo ook tijdens de avond van de BusinessClub van SDVB enkele weken geleden. Die uitnodiging was niet aan dovemansoren gericht, want Hans van Proosdij - Vriend van de J.H. Donnerschool - sprak Zondag er meteen op aan. Of het misschien mogelijk was om met de leerlingen van de Donnerschool van de uitnodiging gebruik te maken. En zo kwam het dat woensdagmiddag 6 april 2022 voor de derde jaars leerlingen van de VSO afdeling van de J.H. Donnerschool een onvergetelijke middag werd. Samen met hun leerkrachten, enkele gezinsouders en een opa van één van de leerlingen zagen zij de prachtige musical over het leven van de legendarische voetballer Johan Cruijff. Maar liefst 58 tickets kon Hans van Proosdij namens de Vrienden van de J.H. Donnerschool aanbieden. Gratis beschikbaar gesteld door AFAS.

“Tsja, onze leerlingen kwamen superlatieven te kort”, vertelt afdelingsdirecteur Tjeert Bosman. “En wat ben ik trots op deze jongens en meisjes. Een groot compliment weer voor onze leerlingen. Onze leerlingen zien net als de meeste andere leerlingen in het VO vaak op tegen een zogenaamde CKV-opdracht (Cultuur en Kunstzinnige Vorming). Met dit bezoek nog vers in het achterhoofd zei één van de leerlingen mij de volgende dag: “Ik zag tegen de opdracht van CKV op. Dit telt ook mee voor je examencijfer. Maar nu heb ik het verslag al af. Gewoon leuk om te schrijven. Dit uitje gaat de geschiedenisboeken van de school in. Wat geweldig. Dank AFAS en dank Vrienden van de Donnerschool.”