Gastles Anita Sara Nederlof

Wat een verrassing

Op de eerste IMC Basis les in het kader van het vak: ‘Media’ kregen wij direct bijzonder bezoek.

De nieuws presentatrice van het RTL Nieuws; Anita Sara Nederlof kwam bij ons in de klas.

Ze heeft uitgebreid vertelt over haar werk, hoe een dag als nieuws presentator eruit ziet, welke talenten er bij dit vakgebied horen en ze had een aantal interessante attributen mee zoals haar ‘oortje’ dat ze altijd in heeft tijdens de uitzendingen. We hebben samen gesproken over wat media nou eigenlijk is en hoe de media de afgelopen jaren ( door de komst van het internet) is veranderd. Daarna oefende wij met haar verschillende interview technieken.

Aan het einde van de les kreeg zij haar roze IMC Basis pen bij de bedankkaart. Ze beloofde de pen die avond tijdens de live uitzending op haar desk te leggen, als een signaaltje naar de kinderen die zouden kijken. Speciaal voor jullie, ik heb het fijn gehad bij jullie en ik denk nog even aan jullie.

En zo gezegd zo gedaan, die avond lag tijdens de twee live nieuws uitzendingen de roze IMC pen in beeld. Ze heeft zelfs nog even een ‘wisseltruc’ gedaan met haar collega, om de kinderen scherp te houden

Kortom een super leuk begin van ons nieuwe IMC jaar.