Fotografie

Het maken van foto's geeft de fotograaf een bijzonder gevoel. Een gevoel van kracht en ook van vrijheid. Kracht, omdat jij bepaalt, wat het beeld wordt dat je wilt vastleggen. En vrijheid, omdat niet alleen het onderwerp door de fotograaf zelf kan worden bepaald, maar hij/zij kan er de eigen interpretatie inleggen. Dat kun je heel goed terug zien, in de opdrachten die door een groep leerlingen van de Donnerschool zijn gemaakt en die we hieronder hebben weergegeven.

Mogelijk gemaakt met geld dat beschikbaar werd gesteld door 'de Vrienden' konden Nicon fotocamera's worden aangeschaft, waardoor de leerlingen deze bijzondere ervaringen konden opdoen. Misschien inspireert het hen om ook met hun smartphone te speuren naar mooie beelden.

Vervreemding

Over Shoulder perspectief