Dit is nieuwsbrief-2 gestuurd in oktober 2020. Elk kwartaal speciaal naar de 'Vrienden van de J.H. Donnerschool'.

Als een steen in een vijver?

“Er gebeurt niets tot iets beweegt” zei ooit Albert Einstein. Zo is het met een steen die je in een vijver gooit.

Op vrijdag 25 september werd de VSO-sectie op school in beweging gebracht onder leiding van docente Hanny Walraven. Er was een keur aan workshops georganiseerd. 'We' haalden er de Barneveldse Krant mee en terecht. Klik maar eens op het werkstuk hieronder en geniet nog even mee.

En er komt ook echt iets in beweging als je je eigen talenten ontwikkelt. Via deze tweede nieuwsbrief komen twee oud-leerlingen aan het woord. Ze vertellen beide op eigen wijze, hoe de J.H. Donnerschool belangrijk was in hun leven. En we zijn in gesprek met anderen. We willen namelijk graag laten zien, hoe 'onze' prachtige school een toekomstperspectief te bieden heeft. Ook voor leerlingen die een moeilijke start in hun leven kennen.

We nodigen ook u/jou als lezer uit om iets in beweging te brengen. Door in familie- en vriendenkring over onze J.H. Donnerschool te vertellen en hen uit te nodigen om ook 'Vriend' te worden. Of zoals Maarten van de Beld, leerkracht groep 8 het zegt: "Vrienden optrommelen en dan samen verschil maken, I love it."

In de projectenlijst zie je, wat er mede door de bijdragen van u, de Vrienden, al in beweging is gezet en ook welke wensen er nog leven.

Comité van aanbeveling

Vandaar dat ik de werving van donateurs van harte ondersteun.

Vorige keer stelden we Asje van Dijk voor, de burgemeester van Barneveld.

Vandaag Wilma Gorissen, Bestuurs- en Organisatiewetenschapper, directeur-bestuurder van Ons Bedrijf, bestuurslid Barneveldse Industriële Kring (BIK) en lid van de Raad van Toezicht van Handicap.nl.

Via de J.H. Donnerschool

Ik leef bij het motto ‘’door schade en schande wordt men wijs’’! Fouten maken is niet erg als je er maar van leert.

Een helder statement waarmee Daan Monnickendam zijn verhaal als oud-leerling afsluit. Een verhaal waarin Daan vertelt, hoe de J.H. Donnerschool belangrijk was voor hem om een eigen toekomstperspectief te realiseren.

En ook Elin Pater weet mooi en duidelijk te verwoorden, op welke wijze 'onze' school haar op weg hielp.

Het zijn de eerste twee verhalen van oud-leerlingen, die we graag aan het woord laten om te vertellen, hoe de J.H.Donnerschool haar leerlingen jong en iets ouder helpt om de eigen talenten tot bloei te laten komen.

Fonds 1845 en RotaryClub Barneveld: bedankt!

| Wij hebben veel sympathie voor het project met IMC Basis!

In de vorige Nieuwsbrief kondigden we heel blij aan, dat in de persoon van Linda Tak de gewenste coördinator was gevonden voor het project met IMC Basis: leerlingen in de groepen 7 en 8 maken kennis met diverse beroepen. Helaas is Linda getroffen door Corona en niet in staat om haar werk voort te zetten. Bijzonder triest, we wensen Linda veel sterkte.

Dirk Jan de Jong, schoolleider van het SO, is er inmiddels in geslaagd om een vervanger voor Linda te vinden. In de volgende Nieuwsbrief stellen we Lennah Koster graag aan u voor.

Gelukkig is er ook goed nieuws rond dit prachtige project: Fonds 1845 heeft namelijk positief gereageerd op het verzoek vanuit de Vrienden en een prachtige donatie van maar liefst € 2.500 toegezegd. Samen met eerdere donaties van o.a. de RotaryClub Barneveld (€ 1.000) is het benodigde geld voor dit project nu binnen.

Ken jij ook een fonds of andere organisatie / bedrijf, die ons wil helpen? Wijs dan naar de projectenlijst met diverse wensen.

Durf te vragen ....

Jan Hofman:

Bestuurder van de J.H. Donnerschool is Jan Hofman. Jan heeft heel veel dromen met de school. Op 17 september stond hij op het podium van het Schaffelaar Theater en won daar € 250 voor één van die dromen.

Ik droom van een verkeerstuin bij de Donnerschool.

Op de projectenlijst vind je nog veel meer dromen en wensen van Jan. Als 'Vrienden helpen we Jan daarbij. En jij? Doe jij ook mee?

Wil je

• onze flyer digitaal ontvangen (bijvoorbeeld om door te sturen of zelf te printen)

• onze flyer geprint ontvangen (bijvoorbeeld om door te geven)

• persoonlijk contact hebben met een ambassadeur

• ambassadeur worden

Mail dan naar informatie@vrienden-donnerschool.nl

Nog geen Vriend?

Ben jij nog geen 'Vriend', maar wil je ook graag meehelpen om een grote kring om deze bijzondere speciale school te vormen?

Surf dan naar https://www.vrienden-donnerschool.nl/vrienden en meld je aan.