Dit is de derde kwartaal nieuwsbrief speciaal voor de 'Vrienden van de J.H. Donnerschool'. Eigenlijk zou deze Nieuwsbrief in januari worden gezonden, maar we willen graag met al onze Vrienden vóór de Kerstdagen een prachtig en waar gebeurd 'Kerstverhaal' uit De Glind delen, informeren over de actie en jullie allemaal ook in deze rare tijd toch fijne feestdagen toe te wensen.

O ja, misschien is het ook een mooie Kerstgedachte om deze Nieuwsbrief door te sturen naar vrienden of bekenden.

Een waar gebeurd 'Kerstverhaal' in De Glind

In december 1975 werd Patrick Rutgers (op dat moment 6 jaar) samen met zijn halfbroertje (net 3 jaar geworden) in De Glind uit de rode Renault 4 van zijn adoptievader gezet met alleen een koffertje en de 'afscheidswoorden': "Daar aanbellen".

Lees het hele verhaal van Patrick op de site van de Vrienden via een klik op onderstaande foto van Patrick en zijn zonen anno 2019 en laat je aanraken door het enorme verschil, dat in De Glind wordt gemaakt.

Anno 2020 is Patrick docent en coach aan een PaBo.

Verschil maken, daar draait het om!

Daaraan dragen jullie als Vrienden ook bij. Door de financiële en materiële donaties konden weer een aantal wensen van de school worden gerealiseerd. Een paar voorbeelden daarvan:

Zie wat er allemaal al is gerealiseerd met de financiële en materiële bijdragen van jullie, de Vrienden.

Introductie IMC Coördinator

Lennah Koster:

Het doet mij goed om te zien dat de leerlingen elke week een stapje in hun ontwikkeling zetten.

IMC Basis wordt door het hele land op verschillende basisscholen gegeven en met de start op de J.H. Donnerschool voor het eerst in het speciaal onderwijs. Doel is om de leerlingen van groep 7 en 8 echt kennis te laten maken met diverse beroepen door

• mensen uit die beroepen in de school te halen voor gastlessen

• met de leerlingen ook naar de werkomgeving van zo'n beroep te gaan

Comité van aanbeveling

Omdat ik uit jarenlange ervaring in de jongerenwerk weet hoe een goede school het verschil kan maken tussen een leven met kansen en een leven met weinig kansen in de maatschappij, gun ik de leerlingen van de J.H. Donnerschool, waarvan zij buiten hun wil en noodgedwongen gebruik moeten maken, een school die alles kan bieden wat ze nodig hebben. Het prachtige werk van de J.H. Donnerschool beveel ik van harte aan voor ondersteuning.

We vroegen acht mensen uit de regio Barneveld om ons initiatief aan te bevelen. Vier vrouwen en vier mannen, die alle acht hun sporen verdiend hebben. Eén van hen: Tom van den Belt, actief betrokken geweest bij de school en daarnaast managementwetenschapper, -filosoof, organsatiesocioloog en altijd studerend.

Sinterklaas en zijn vrolijke Piet

Wij wilden natuurlijk ook dit jaar graag een bezoekje brengen aan de J.H. Donnerschool. Wat was het weer gezellig en wat hadden de kinderen ons weer veel te vertellen. Vanuit Spanje zijn we nog graag lang Vrienden van de J.H. Donnerschool.

Graag tot volgend jaar!

Was getekend: Sinterklaas

Jan Hofman:

Bestuurder van de J.H. Donnerschool is Jan Hofman

Naast de materiële zaken is het terecht om juist ook datgene te benadrukken wat support en ondersteuning met mensen doet. Het besef dat er ondersteuning is bij wat je dagelijks doet, geeft mensen vleugels.

Vraag jij jouw familieleden en vrienden ook om mee te doen?

Nog geen Vriend?

Ben jij nog geen 'Vriend', maar wil je ook graag meehelpen om een grote kring om deze bijzondere speciale school te vormen?

Surf dan naar https://www.vrienden-donnerschool.nl/vrienden en meld je aan.