Introductie

Wat is er leuker dan elke dag met plezier naar je werk gaan? Een groep nieuwsgierige jongeren meenemen in jouw enthousiasme en ze de kans geven even in je voetsporen te treden!

Deze bijzondere ontmoetingen tussen professionals en jongeren staan centraal bij het IMC Basis programma dat komend schooljaar van start gaat op de J.H. Donnerschool. Tijdens de wekelijkse IMC Basis les ervaren en ontdekken leerlingen van groep 7 en 8 samen met de gastdocenten vakgebieden zoals Journalistiek, Agrarisch, Geneeskunde, Recht, Bouw en Kunst. Doordat de jongeren met de gastdocenten hun vak kunnen uitoefenen en hen álles kunnen vragen, verplaatsen zij zich elke week weer in een interessant deel van de wereld om hen heen.

Door de lessen denken leerlingen na over zichzelf en hun toekomst; wat vind ik interessant, waar ben ik goed in, wat past bij mij en wat niet? Ze leren belangrijke vaardigheden voor hun verdere leven, vergroten hun netwerk en zelfvertrouwen en ontwikkelen een breed beeld van de maatschappij en hun mogelijkheden daarin.

IMC Basis, onderdeel van Stichting IMC Weekendschool, wordt door het hele land op verschillende basisscholen gegeven en met de start op de J.H. Donnerschool voor het eerst in het speciaal onderwijs.

IMC Basis coördinator Lennah Koster is al begonnen het programma vorm te geven. Via deze link maak je kennis met Lennah.

De eerste serie lessen die Lennah met de leerlingen van groep 8 heeft gerealiseerd, draaiden rond journalistiek. In de Barneveldse Krant van 19 december stond een prachtig artikel over twee hele pagina’s verdeeld hierover. En aan het einde van het eerste jaar IMC Basis werd een schitterende Foodmarket gerealiseerd door de leerlingen.

Wilt u meer weten over het programma of wilt u zich aanmelden als gastdocent, bedrijfspartner of financiële partner neem dan contact op via: https://www.imcweekendschool.nl/imc-basis/imc-basis