Asje's bijzondere cadeau

Asje van Dijk heeft bij zijn afscheid als burgemeester van Barneveld het aan hem geschonken cadeau doorgegeven aan de ‘Vrienden van de J.H. Donnerschool. Dit bijzondere gebaar maakt stil en dankbaar.

Toen Asje van Dijk als burgemeester ‘ja’ zei tegen het lidmaatschap van ons comité van aanbeveling waren we daar natuurlijk al heel blij mee. Dat burgemeester Van Dijk geen afscheidscadeau voor zichzelf wilde bij zijn afscheid als burgemeester van de gemeente Barneveld, maar het meteen door wilde geven, tekent deze bijzondere burgervader.

Toen we vervolgens hoorden, dat ons initiatief ‘Vrienden van de J.H. Donnerschool’ door hem was uitgekozen als doel van het afscheidscadeau, waren we enorm verrast.

Op donderdagavond 28 januari konden we zien, hoe de Barneveldse Gemeenteraad € 2.500 als afscheidscadeau aan onze nu oud-burgemeester Asje van Dijk meegaf. Als Vrienden van de J.H. Donnerschool zijn we daar bijzonder blij mee en dankbaar voor.

Van links naar rechts: Alie en Asje van Dijk, Renzo en Mariska Kok, Jan Hofman en Willem Massier. Mariska en en Renzo zijn de bijzondere inwoners van Barneveld, die zich hebben ingespannen om een mooi cadeau voor Asje te realiseren. Naast Mariska zie je de schitterend gemaakte cheque met het prachtige bedrag van € 2.300. Het cadeau verzameld onder de inwoners en bedrijven in de Gemeente Barneveld. Directeur bestuurder Jan Hofman deelde mee, dat rechtstreeks nog een bedrag van € 700 werd overgemaakt. In totaal dus € 3.000 vanuit de Barneveldse Gemeenschap.

Opgeteld bij de cheque van de gemeenteraad dus een totaalbedrag van maar liefst € 5.500!

Gemeentehuis voor De Glind?

Op de projectpagina deze website staan diverse grote en kleine wensen. Eén van die dromen kan dankzij het cadeau met het afscheid van de burgemeester in vervulling gaan. Kinderen spelen graag en spelen graag buiten. De J.H. Donnerschool heeft bijna geen speelmaterialen om buiten te spelen: geen kleuterkarren, scheppen, emmers, stelten, springtouwen en klimrekken. Materialen die andere scholen wel hebben. Vanwege het ontbreken van een buitenberging kunnen nog geen materialen aangeschaft worden.

Jan Hofman laat zien, welke bestemming is gekozen voor het fantastische cadeau, dat Asje van Dijk door heeft gegeven aan ‘De Vrienden van de J.H. Donnerschool’.

Nu hopen we met elkaar dat onze oud-burgemeester een rustiger, gezonde en goede tijd krijgt. Hij heeft echter wel ‘zijn’ gemeentehuis’ achter moeten laten. De J.H. Donnerschool heeft het idee om een buitenberging te maken die een kopie zal worden van het gemeentehuis in Barneveld, het ‘Asje-huis’. Ben van Kralingen, directeur van ontwerper van buiten speelpleinen en oud-leerling van directeur-bestuurder Jan Hofman, heeft een mooi eerste ontwerp gemaakt. Uiteraard vindt nog afstemming plaats met het team en de architect over plek en uitvoering. Met dit gemeentehuis wil de J.H. Donnerschool haar dankbaarheid en respect naar Asje van Dijk laten zien en een ‘gemeentehuis’ aan hem teruggeven.

Namens de Vrienden van de J.H. Donnerschool bedanken wij de Barneveldse Gemeenteraad, de bewoners en bedrijven in onze gemeente voor het cadeau dat aan onze nu oud-burgemeester is meegegeven. En bovenal bedanken we Asje van Dijk. Wat een bijzondere man. Om zo’n groot cadeau niet voor zichzelf te houden, maar door te geven en te bestemmen voor onze leerlingen.

Asje bewondert de Art Impression

Asje met kleinzoon Lef

Via een klik op het plaatje hiernaast kom je op het bericht op de voorpagina van de Barneveldse Krant op vrijdag 5 februari 2021.

Het moment dat het cadeau van de bewoners en bedrijven uit de gemeente wordt overhandigd door Mariska en Renzo Kok aan Asje en Alie van Dijk. Onder het bericht in de PDF nog twee mooie foto’s op de Digitale Krant.