Diploma-
uitreiking
2022

Nog niet eerder deden er zoveel leerlingen VMBO-examen op de Donnerschool in De Glind. Toch slaagden ze allemaal en werd gisteren een prachtige uitreiking gevierd. Via een klik hier of op onderstaande foto, zie je de hele reportage met dank aan Elles Tuhusula Fotografie.

Wat was het druk in het kerkje in De Glind. Na twee jaar mocht iedereen er weer bij zijn tijdens de diploma uitreiking van de VO-afdeling van de J.H. Donnerschool. En dus ware er naast de leerlingen zelf ook ouders, opa's en oma's en andere familieleden. Om met elkaar het succes te vieren. Maar liefst drie leerlingen slaagden zelfs cum laude. "Van 'ik weet het niet en ik kan het niet' naar fantastische cijfers en zelfs cum laude", merkte een leerkracht op toen hij het diploma overhandigde aan één van zijn leerlingen. Die opmerking over het enorm gegroeide zelfvertrouwen in de vier jaar voortgezet onderwijs op de Donnerschool werd bij meerdere leerlingen gehoord. Soms ging het nog een stapje verder: "Als u zegt, dat ik het echt wel kan, dan zal het wel zo zijn."

De drukte in de kerk was ook te verklaren, omdat er niet eerder zoveel leerlingen waren die examen deden en slaagden. "Een fantastisch resultaat. Maar in de toekomst zal het nog veel drukker zijn. Want de school groeit snel." vertelt docent Mieke van der Meer. "Steeds meer leerlingen hebben het moeilijk, omdat het ook voor jongeren steeds lastiger is om aan de steeds hogere eisen van de samenleving te voldoen. Vooral bij jongeren levert dat vaak continue stress op. En stress belemmert het leren. Op onze school voelen ze zich wel veilig, daar ontdekken ze hun talenten en krijgen ze de mogelijkheid om toch tot leren te komen." vult bestuurder Jan Hofman aan.

Alle foto's gemaakt door Elles Tuhusula Fotografie kun je via een klik op bovenstaande foto bekijken en downloaden.

Na de diploma uitreiking in het kerkje werden de geslaagden en hun familie verrast met drinken en lekkere hapjes geserveerd door restaurant ONS. Er werd nog veel nagepraat en er werden nog heel wat foto's van elkaar gemaakt. Want de leerlingen waaien na hun vakantie uit naar heel veel verschillende scholen. Van de HAVO tot MBO ICT niveau 4, van defensie tot koksopleiding, banketbakker of hovenier. "Opvallend vond ik het, dat diverse geslaagden hun toekomst juist in de zorg zien. Als ervaringsdeskundigen kunnen zij in de kinder- en jeugdzorg van heel bijzondere waarde zijn.", aldus Willem Massier, die als Vriend van de Donnerschool aanwezig was. "Jongeren die in sommige gevallen geen geloof meer hadden in zichzelf en hier nu staan te stralen met een volwaardig diploma in handen. Hoe mooi om hier samen met Elles Tuhusula (zij maakt een prachtige fotoreportage) bij te mogen zijn als 'Vrienden'. En wat een enorm compliment voor leerkrachten en directie, die deze jongeren weer zo op weg hebben geholpen."